R-GOL, lider dystrybucji sprzętu piłkarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej, połączył siły z Unisport – czołowym sprzedawcą internetowym w Europie Zachodniej, należącym dotąd do funduszu Nordic Capital.
To strategiczne przejęcie ma na celu zbudowanie silnej, paneuropejskiej grupy piłkarskiej, która będzie wiodącym graczem na całym kontynencie. Obie firmy doskonale się uzupełniają geograficznie i razem generują przychody przekraczające 200 mln euro rocznie, utrzymując imponujący wzrost na poziomie 25% rocznie przez ostatnią dekadę. Wspólnie tworzą również ogromną społeczność fanów online – mają ponad 10 milionów obserwujących w mediach społecznościowych, 1,3 miliarda wyświetleń na YouTube i 1,6 miliona użytkowników programu lojalnościowego.
Prezes R-GOL, Marcin Radziwon, podkreśla, że to dla firmy krok w stronę spełnienia marzenia o „podium Ligi Mistrzów” w branży piłkarskiej. Z kolei CEO Unisport, Michael Burk, zaznacza, że wspólna wizja i pasja obu zespołów będą fundamentem do dalszego wzrostu i innowacji. R-GOL, wspierany przez fundusz Innova Capital oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, planuje kolejne inwestycje i przejęcia, a także budowę nowego centrum logistycznego. Firma rozwija również ofertę cyfrową i technologicznie zaawansowane usługi – od e-commerce i platform SaaS po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji czy metaverse. Celem jest stworzenie kompleksowego ekosystemu piłkarskiego obejmującego nie tylko sprzęt, ale i szeroką gamę usług wspierających rozwój zawodników i klubów.
Foto: R-Gol.com
R-GOL i Unisport łączą siły celem dalszej ekspansji międzynarodowej